Kodėl paukštienos valgymas yra labai teisingas pasirinkimas?

paukstienaĮvairūs patiekalai iš paukštienos yra labai populiarūs, ne tik mūsų gimtoje Lietuvoje, bet ir kitose pasaulio šalyse. Daugelis žmonių paukštieną mėgsta dėl jos aromato, švelnaus skonio, bei neapsunkinančio sotumo pojūčio. Daugiausia pasaulyje yra suvartojama vištienos ir kalakutienos, bet žinoma, nėra pamirštama ir antiena, strutiena bei žąsiena. Patiekalai iš šios paukštienos dažniausiai būna patiekiami per įvairiausias šventes ant vaišių stalo. Paskutiniu metu vis daugiau yra diskutuojama ar paukštiena yra taip sveika valgyti kaip yra sakoma. Iš tiesų – paukštiena (vištiena, kalakutiena ir kt.) yra ypatinga mėsa, kuri pasižymi labai vertingomis maistinėmis savybėmis, kurios labai naudingos mūsų organizmui.

Vištienoje daug baltymų ir amonirūgščių

Jeigu palygintume vištiena, su kitomis populiariomis mėsos rūšimis, tai vištiena turi daugybe pranašumų, pradedant nuo to, jog joje labai mažai riebalų. Vištienoje būna net iki 40 procentų mažiaų riebalų, nei kiaulienos mėsoje ir daugiau baltymų – net iki 10 procentų daugiau. Taip pat vištienos mėsoje yra daug mūsų organizmui privalomų bei nepakeičiamų amonirūgščių, tokių kaip valinas, leucinas, lizinas, metioninis, triptofanas ir kitų, kurie skatiną mūsų ląstelių atsinaujinimą. Vištienoje panašiai tiek pat aminorūgščių kiek yra jautienoje. Tokia mėsa yra labai greitai ir nesunkiai suvirškinama, todel ji ypač naudinga greitai augantiems vaikams, daug sportuojantiems ir protinė darbant atliekantiems darbininkams. Vištienoje yra tiek mažai riebalų, kad ji puikiai tinka ir norint laikytis dietos. Seniau Korėjoje buvo tikima, kad valgant vištiena gerėja potencija. O gal taip ir yra?

Kalakutiena – mėsa, kuri rečiausiai sukelia, betkokias alergijas

Pirmiausia laukinius kalakutus pasaulyje atrado Meksikiečiai, o į Europą, kurioje gyvenam, pirmasis juos atplukdino Kristupas Kolumbas dar šešiolikto amžiaus pradžioje. Istoriniai šaltiniai liudija, kad Lietuvoje jie pradėti auginti tik aštuonioliktame amžiuje. Juos augino grafarai Tiškevičiai, o šiek tiek vėliau baronai Ropai. Ivairiausius kalakutienos patiekalus valgydamo tik pasiturintys žmonės ir tai buvo prabangos patiekalas.

Kalakutienos sandara, konsistencija, skonis bei aromatas nera vienalytis. Ji yra įvairiaskone ir netgi įvairiakvapė. Kalakutiena yra labai baltyminga bei maistinga, taip pat turi nemažai aminorūgščių, B grupės bei PP vitaminų. Žinoma, nereikia pamiršti, kad kalakutienoje yra ir cinko, fosforo, geležies bei daugybe magnio mikroelementų, taip pat ji turi ypač nedaug cholesterolio. Kalakutiena idealiai tinka laikantis dietos, nėštumo metu arba tiems, kurie nori propaguonti ypač sveiką gyvenseną. Pati vertingiausia kalakutienos dalis yra jos krūtinėle. Pasirinkus valgyti kalakutieną, Jūs gausite iki 30 procentų paros normos vitamino B6. Negalima pamiršti, kad ši paukštiena turi labai daug naudingų medžiagų, todėl ją valgant stiprėja ir mūsų imuninė sistema. Mokslininkai tvirtina, kad antioksidantai, esantys kalakutinoje, tokie kaip cinkas bei selenas sumažina galimybę susirgti vėžiu. Daktarai pataria rinktis kalakuto mėsą ir jeigu turite virškinimo sutrikimų, nes ji ypač lengvai susivirškina.

Gaila, tačiau tikslių duomenų ar lietuviai suvalgo daug kalakuto mėsos – nėra. Tačiau, pasaulio duomenys atskleidžia, jog per Padėkos dieną yra suvalgoma apie 45 milijonus kalakųtų, o štai per Kalėdas – 22 milijonai. Per Velykas jų suvalgoma šiek tiek mažiau, apie 19 milijonų. Tai yra labai įspūdingi skaičiai ir Lietuvai reiktų į juos lygiuotis. Štai Izraelio gyventojai vidutiniškai kalakutienos suvalgo net 14 kilogramų per metus (panašiai kiek litrų degtinės išgeriai lietuvaičiai).

Įrašas paskelbtas temoje Kita, Sveikata/Medicina. Išsisaugokite pastovią nuorodą.